Voor het design van de Strandfuif posters werken we met een vast recept: Eerst bedenken we een analoog idee waarna we alles digitaal uitwerken.
Dit jaar keerden we terug naar het oorspronkelijke idee van de fuif: Zon, Zee, strand en vooral: plezant!

Carreaukes-behangpapier, uitgelaserde plexivormen, speelgoed en andere willekeurige rommel zoals een berg citroenen in een blauwe kom. Meer stond er niet op ons moodboard dit jaar. En dat hoefde ook niet, we kenden meteen onze taak: alle lokale tweedehandswinkels plunderen, op zoek naar gadgets, speelgoed, en ander blinkend spul.

Met de buit en een uitgesneden “Strandfuif A” bouwden we een reeks composities, die we dan fotografeerden.

Eens tevreden met de compositie kropen we achter onze computer voor de volgende fase. De poster kende veel variaties voor hij uiteindelijk werd geboren.

Maar bij zo’n evenement hoort niet alleen een poster natuurlijk. We maakten alles van A6 flyers tot A0 posters, en van inkomtickets tot vierkante-meters-grote meshdoeken.

Ook de website werd onder handen genomen. Elise schudde weer wat kick-ass effecten uit haar mouw!

Als laatste verzorgden we dit jaar ook de Strandfuif social media. De tandem Wout en Lisa maakte een hele reeks gif’s en zette die in als advertenties op Facebook en Instagram.

Zo zie je maar; team effort pays off!

Wat we voorbije jaren zoal maakten voor Strandfuif? Lees dan ook even onze blogpost van 2017!

Overzicht andere jaren

Tot op de volgende Strandfuif!