Vaak gehoord, zelfs uit de mond van webbouwers: “Mijn eigen website daar kom ik niet toe”. Typisch dan ook dat wij onze eigen website uit het oog waren verloren. En dat terwijl het onze belangrijkste bron van nieuwe klanten is. Nu, als je werk genoeg hebt, waarom zou je er dan naar kijken?

  1. Meer keuze tussen klanten? Klanten die je beter liggen, die een betere match zijn.
  2. Je moet je prijs niet drukken om in ieders budget te passen

Vorige maand merkten we op dat er steeds minder offertevragen kwamen. En niet alleen door corona. Stiekem was onze site weggeslipt van bovenaan in Google, tot bijna onvindbaar. Hoe kan dat gebeuren?

Wel, we bouwen al met WordPress. Zoekmachines houden daarvan, dus we weten dat we al goed begonnen zijn. En als je 1 maand na lancering bovenaan staat op de belangrijkste keywords, waarom zou je je nog zorgen maken?

  1. Als je je eigen bedrijf zoekt, zou je dat in incognito modus moeten doen. Google weet dat je eigen site één van je favorieten is, dus toont die je site al veel sneller aan jou, dan dat ie dat aan iemand anders zou tonen. Je leeft dus al gouw in de illusie dat je site het goed doet.
  2. Iedereen die zijn weg naar je vindt, bevestigt dat je vindbaar was op Google. Iedereen die je niet vindt, contacteert je niet en daar hoor je dus gewoon niks van. Weer een reden om het niet op te merken.
  3. En de belangrijkste reminder voor ons was deze: SEO, zoekmachine optimalisatie vergt geen eenmalige inspanning. Het is iets wat je moet bewaken. Regelmatig tijd in steken.

Hoe dan?

  1. De tips van de yoast plugin zijn een startpunt. Maar de betalende versie van deze plugin geeft je toegang tot een zee aan video’s (de academy) met zeer relevante tips en tricks. Zeker zijn geld waard als je ietwat thuis bent in WordPress.
  2. Ubersuggest van Neil Patel
  3. Aanvullen met SEA, zoals Google Ads.
  4. Laat je bijstaan. Puntje 1,2 en 3 zijn niet voor iedereen weggelegd. Omdat het technisch is en veel tijd vergt. Zeker als je er niet thuis bent.

Dus we zijn nu weer één maand bezig met onze eigen Search Engine Optimalisation. Et voila, de telefoon rinkelt. Niet per se iemand die aangeraden is via via of iemand die ons al jaren volgt op socials. Die telefoontjes zijn natuurlijk de leukste. Maar nu is het ook bijvoorbeeld Steven uit Antwerpen die een “logo, visitekaartjes en dat soort miserie” nodig heeft. Ik dacht eerst: oei…

Vijf minuten verder in de conversatie begrijp ik dat ook hij ons werk wel belangrijk vindt. Hij is gewoon liever met zijn bedrijf bezig. Als hij zelf een huisstijl zou moeten uitrollen is dat een enorme uitdaging. Dus hij googelt naar “logo ontwerp”. En komt bij ons terecht. Wij helpen hem graag verder met ‘die miserie’. 🙂

Wil je graag een nieuwe website laten maken, wij bouwen deze niet enkel in wordpress (wat al helpt voor zoekmachines), we helpen je ook verder met tips en tricks om je site goed te laten scoren in google. Benieuwd naar onze formules en prijzen? Een telefoontje naar 016 90 30 84 is de eerste stap naar je professionele website.