A33 is een gekend architectenbureau in Leuven. A33 beschouwt architectuur als een ambacht. Ze formuleren met hun kennis, vaardigheden, ervaring, vorm en functie een antwoord op de complexe vraagstelling rond publieke ruimte. Toen ze onlangs hun 25e verjaardag vierden voelden ze dat hun visuele identiteit en logo niet meer de kwaliteit van hun werk uitstraalde waar ze al zoveel jaren aan hadden gewerkt.

Enter kpot.

We ontwierpen een logo dat tegelijk stevig én flexibel is. Het logo is net als een gebouw. Het staat erg sterk, maar is ontworpen om te kunnen samenwerken met de omgeving.

Dat is ook exact wat A33 wil bereiken met hun gebouwen. De architectuur op zich moet sterk en krachtig zijn, maar moet vooral een passende en werkende toevoeging zijn aan de omgeving. Dit aspect van hun werkmethode was een belangrijke trigger voor ons. We ontwierpen een ruimte waarin de visuele identiteit kan leven. De visuele identiteit moet flexibel zijn en moet elke ruimte kunnen invullen zonder in te boeten aan functionaliteit of esthetiek. Dit wordt bereikt met een variabel logo in een kenmerkende layout.

Het logo is net zoals een gebouw opgebouwd uit blokken. Zowel verticaal als horizontaal heeft het prominente ‘safe zones’. Die witruimte is niet enkel een utilitair onderdeel van de compositie, het is het belangrijkste onderdeel van de volledige visuele identiteit. Het zorgt voor een herkenbare uitstraling en kan worden toegepast op elk medium in print en digitaal.

Als vast papier kozen we voor ‘Goya White’ en ‘Ibezenca Sand’ uit de ‘Curious matter’ collectie van Arjowiggins. Dit zware en stijlvol papier met ruwe textuur zorgt voor een persoonlijke en herkenbare uitstraling. Het refereert naar het werkgebied van A33, waarin sterk uitgesproken texturen een grote rol spelen.

De website volgt hetzelfde grid systeem als de geprinte dragers, waarbinnen grote en duidelijke fotografie hun indrukwekkend portfolio in de kijker zet.

website in actie:

www.a33.be

Bekijk meer van dit type werk