… is kpot! We hebben een nieuwe huisstijl ontworpen! De vorige was vier jaar oud en als studio willen we onszelf blijven heruitvinden. Na zoveel brandings en analyses van andere bedrijven, besloten we om dit ook voor onszelf te doen.

Even onze waarden in kaart brengen

Iedereen die ons kent, weet dat we staan voor experiment, conceptueel denken en sterk design. ✏️

We werken met plezier voor creatieve mensen die dicht bij ons staan, maar ook de ‘grote vissen’ zijn welkom. We zijn vooral uit op leuke samenwerkingen!

Het allerbelangrijkste, is dat we voeling hebben met de visie en persoonlijkheid van onze klanten. Ecopower bijvoorbeeld, een boegbeeld in duurzaamheid en visie op de toekomst. Eerst waren we een overtuigde klant en intussen hebben we ook het eerste werk voor hen verricht. Heb jij ook een groen hart ? Weet dan dat je hier heeeel welkom bent.

De groene thematiek was een grote inspiratie voor het zoeken naar een nieuw kleurenpalet en huisstijl.

Jungle Kleurboek

We gingen met z’n achten op expeditie in onze kantoorjungle. Slechts drie van ons stootten hun kleine teen, tegen de betonnen blokken die dienen als bureau steunen. Na talloze hindernissen (vliegjes, ABBA muziek, Shere Khan) te hebben getrotseerd, was het wel duidelijk welke kleuren we wilden gebruiken:

  • Jungle Green, geïnspireerd op onze planten
  • Concrete Grey, een custom kleur die ons doet denken aan gekneusde tenen, maar ook aan het industriële gebouw en de stad waarin we werken 
  • Onyx Black, want zwart past op alles

Dit kleurenpalet is een eerbetoon aan ons kantoor, omdat ze onze werksfeer kleurt en ons nauw aan het hart ligt.

Gaan we over de schreef?

Qua lettertype kozen we voor twee fonts in onze huisstijl, na een hevige strijd met een triljoen lettertypes:

Mensen lezen niet meer op het web. ? Ze scannen een website, lezen diagonaal en surfen gewoon verder. Daarom maken we nu gebruik van extra grote titels, om de essentie meteen in het oog te laten springen. Bold & in your face. De body text vertelt graag meer over wat zijn grote broer aanhaalt. Hiervoor kozen we een schreeflettertype, om de titels te complementeren. Grafisch interessant hoe de twee lettertypes met elkaar botsen.

Ook in ons logo kan je Ostia Antica bewonderen.

Met hun mooie rondingen zijn Ostia en Morion allebei onze types. Oeps, nu gaan we inderdaad over de schreef …

Papier en scherm hier?

Wat papier betreft kozen we voor een rubberig papier, dat aanvoelt als een jungle blad en diepgroen gekleurd is: Papyrus plike 75 green is de naam! Hij vormt een onafscheidelijk duo met het warm grijze, verrassend zachte offset papier: arjowiggins curious collection skin grey.

De lettertypes, stijlelementen en kleuren hebben we uitvoerig getest op het naamkaartje, envelop en briefpapier. Ze kunnen het goed met elkaar vinden ?

We hebben de info op onze website over onze aangeboden diensten beperkt, omdat we dit toch wat te uitleggerig vonden. Dit soort dingen houden we véél liever voor onze mooie blog. Op onze site tonen we vanaf nu onze diensten aan de hand van onze portfolio. Dan is het meteen duidelijk dat we een kwalitatieve grafische studio zijn met een specifieke stijl.

De puntjes op de ‘i’

Het is belangrijk om de vormgeving en brand identity consequent door te trekken, zo sta je als bedrijf sterker in je schoenen. ?

Dit deden wij als creatief bedrijf ook voor onszelf. Logo, huisstijl, website, enzovoort: triple check. ✅

Zelfs ons kantoor is heringericht! Kijk maar:

Mooi he? Herinrichten was al een tijdje het plan, het was de rebranding die dit idee in stroomversnelling heeft gebracht. Zo blijft alles in één mooi geheel. Just the way we like it.

Nieuwe portretfoto’s van ons team komen er binnenkort aan. In tussentijd mag je raden wie wie is ?: