VRT Sandbox staat klaar om mediastart-ups te helpen hun groei-uitdagingen te overwinnen. Bij elke cruciale mijlpaal bieden ze op maat gemaakte diensten en een breed netwerk van partners. Hun branding vroeg om een ‘net zo innovatieve’ aanpak als de start-ups waar ze mee werken. Wij vonden in AI de perfecte partner om deze branding mee uit te werken.

In deze visuele identiteit vormen AI-gegenereerde beelden het hart van de huisstijl.

Bij kpot zien we AI als een spannende en positieve evolutie in design. We geloven dat het creatieve potentieel vergroot wordt door deze technologieën te omarmen, en kijken vol verwachting uit naar wat de toekomst ons zal brengen.

Het genereren van AI beelden is een proces waarbij stijl, kleurtinten en inhoud bepaald worden door een ontwerper. Het is een nauwe samenwerking tussen een designer en een AI programma waarbij een hele reeks feedback gegeven wordt om te komen tot een beeld dat past bij de klant, de sfeer en de doelgroep. De vormgever neemt in deze samenwerking dus meer de rol van art director op zich. Achteraf wordt dit beeld vaak in andere programma’s verder bewerkt.

Bij vrt sandbox kwamen we na een lang proces tot een prompt (een set guidelines voor AI om een beeld te genereren) die aangevuld kan worden om telkens nieuwe beelden te genereren. Elk van deze beelden sluit dan perfect aan bij de huisstijl. Heel handig voor social media, top topicals, e.d.

De branding is een mooi voorbeeld van opvallende AI-beelden in een minimalistisch kader. Hierin werd ervoor gezorgd dat de visuele identiteit van vrt sandbox mooi aansluit bij grote broer vrt. Deze stijl werd doorgetrokken van social media over naamkaartjes tot visuals en signalisatie op kantoor.

Bekijk meer van dit type werk